گروه زبان انگلیسی

دبیرخانه گروه زبان انگلیسی متوسطه اول شهرستانهای تهران

گروه زبان انگلیسی

دبیرخانه گروه زبان انگلیسی متوسطه اول شهرستانهای تهران

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی دبیرخانه درس زبان انگلیسی متوسطه اول شهرستانهای استان تهران می باشد.

زحمات قابل ستودنی یک معلم

دبیرخانه استانی | شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۰۵ ق.ظ
گروه زبان انگلیسی شهرستانهای استان تهران - زحمات قابل ستودنی یک معلمگروه زبان انگلیسی شهرستانهای استان تهران - زحمات قابل ستودنی یک معلم

زحمات قابل ستودنی یک معلم

متن زیر ،‌ایمیلی است که اخیرا یک معلم برای فرستاده است. خواهش می کنم آن را به دقت بخوانید. از قضا فامیلی این همکار هم قنبری است.


 

باسلام و احترام 
بنده قنبری هستم دبیر زبان انگلیسی شهرستان پیشوا.
دانش آموزی دارم که سالهای قبل در یک تصادف ضربه مغزی شده وکل اعضای خانواده اش را از دست داده وبه فراموشی مبتلا شده است و هیچ درسی را یاد نمیگیرد.از سال گذشته که بنده با ایشان آشنا شدم با روشهای متفاوت و استفاده از بازی و تصاویر جذاب موفق شدم تا حدودی ایشان را به زبان انگلیسی آشنا کنم و تا به الان بیش از 300 کلمه و چندین دستور زبان را به ایشان آموزش دادم که اصلا فراموش نکرده اند.
به نظر شما آیا امکان دارد باز هم بتوانم به ایشان مطالب جدبدی آموزش دهم که از خاطر نبرند؟ و در آینده برایشان مشکلی پیش نمی آید که انگلیسی را از فارسی بهتر یاد گرفته اند و به خاطر دارند؟
نمونه های اولیه کارهایشان را برایتان ضمیمه کرده ام.
بهروزی نصیبتان-قنبری
 

پاسخ نامه ایشان
با سلام و احترام خدمت شما همکار عزیز و ارجمند و گرامی
قبل از هرچیز کارتان را تحسین کرده و می ستایم. واقعا مصداق معلمی هستید که چون شمع می سوزد تا روشنایی بخش راه شاگردانش باشد. غبطه می خورم به همت و تلاش شما و دستانتان را به عنوان شاگرد می بوسم.
 
یادگیری امری است که متاسفانه در بین معلم های ما تعریف های غیر علمی و قدیمی دارد و لذا عملکردمان را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد. اگر بدانیم که همه توان یادگیری دارند ولی باید از راهش وارد شد ،‌موفقیتمان بیشتر می‌شود. همانطور که شما با بازیهای آموزشی وارد شده اید و فضایی را برای استفاده از زبان برای این دانش آموز فراهم کرده اید،‌ اگر معلم های دیگر هم این کار را می کردند مطمئنا این اتفاق در آن در درس ها هم می افتاد. روند پیشرفت این دانش آموز نشان می دهد توان یادگیری را داد و می تواند بیش از اینها را یاد بگیرد. فقط چند نکته را رعایت کنید به نظرم موفقی بهتری هم نصیبتان بشود.
 
1- به جای فقط آموزش لغت ،‌بیاید و عبارتهای کاربردی آموزش دهید که استفاده کند. انسان ذاتا دنبال کارهای معنی دار و ملموس است. اگر یادگیری برایش بیشتر معنی دار شود ،‌فراگیری مفید تر، ماندگارتر و بهتر می شود.
 
2- یاد روی نکات دستوری تکیه نکنید . بگذارید تمرین بیشتری داشته باشد. انسان تا سن 15 سالگی تقریبا هیچ برداشتی از مباحث انتزاعی ندارد و لذا تکیه بر این امور اشتباه است و باعث کسالت می شود. لذا بگذارید همه چیز را به صورت معنی دار و دور از مطرح کردن قواعد دستوریپیش ببرید.
 
3- فرصت تمرین مهمترین موضوع است. باید تمرینی که در آن یک راهنما کار او را مشاهده و راهنمایی نماید وجود داشته باشد. نباید بعد از یک درس و ارائه مطلب از هیچ دانش آموزی انتظار داشت سریعا بتواند فرابگیرد و سریعا هم پاسخ بدهد. باید فرصت مناسبی برای تمرین و ممارست به دانش‌آموز داده شود.
 
بازهم از شما ممنون و متشکرم
موفق و مؤید باشد.
 

بعضی از بازدیدکننده ها پیام هایی رو گذاشته بودن که دور از انصاف بود. معلّمی که با این علاقه وقت گذاشته برای رفع مشکل یک دانش آموز باید ازش تقدیر بشه. این تنها کاری است که من می تونستم بکنم.
 
 



  • دبیرخانه استانی

زحمات قابل ستودنی یک معلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی