ارزشیابی
ارزشیابی
- ارزشیابی مهارت نوشتن
· متن تبلیغی را مینویسیم و از دانشآموز میخواهیم براساس آن نامهای بنویسند اطلاعاتی را هم به دانشآموز باید بدهیم.
This test of writing is about registering /working in a summer swimming pool. Look carefully at the information on this page. Then turn to the next page.
Task1
You saw the adver tisement for work. You write a letter to head of the pool at the address of in the adrertisment.
In your letter:
· Find out about
- the start and finish dates
- the hours of work
· مقایسه تصویر
مثلاً تصویر سه درخت به دانشآموز داده میشود و از او خواسته میشود که آنها را با هم مقایسهکند.
Compare and contrast the three trees.
Write about three-quatrers of a page.
- توصیف نمودار: دانشآموز باید در یک پاراگراف نمودار داده شده را توصیف کند.
Average annual
earnings of four working groups: 1980-2000
برگرفته از کتاب Testing
for language teachers Arthur Hughes
Uring the data in the above chart,write a paragraph in which you discuss the relative annual incomes of the 4 groaps over the period 1980-2000
- ارزشیابی مهارت صحبت کردن
· صحبت کردن درباره موضوع مشخص شده
کلماتی را برای دانشآموز مشخص میکنیم و یک سؤال هم مطرح میکنیم و به دانشآموز فرصت میدهیم دربارهی موضوع فکر کند و بعد صحبت کند.
What makes a good friend?
You are going to talk to the teacher about what you value in your friends.
Look at the suggestions below:
منبع: همان
· نمایش یاRole play
از دانشآموزان خواسته شود که یک موقعیت را اجرا کنند.
مثال:
You want your teacher to in crease your score. She is resistant to the idea. Try to make her change her mind.
· آماده کردن یک سخنرانی یاmonologue
· خواندن متون
· مباحثه
· پاسخ به متنهای شنیداری- یا دیداری
از دانشآموز سؤالهایی توسطCDتصویری یا شنیداری (صوتی) میشود که دانشآموز باید پاسخدهد.
یا قسمتی از مکالمه پخش میشود و پاسخ و یا پاسخهای عکسالعملی دانشآموز گرفته میشود.
- ارزشیابی مهارت خواندن
· انتخاب متونی از اینترنت یا روزنامه
دانشآموز متون را مطالعه میکندscan &skim سپس سؤالاتی از وی در مورد متن پرسیده میشود.
- سؤالات کوتهپاسخ، بلندپاسخ
- پر کردن جای خالی
- مشخص کردن بخشهای یک وسیله
کلمات با معانی انگلیسی به آنها داده میشود زیر آن هم تصویری که شمارههای اجزای آن مشخص شده است. که کلمات مربوط به هر شماره را روی آن باید بنویسیم.
- ارزشیابی مهارت شنیدن
· پیدا کردن آدرس
دانشآموز آدرسی را از پخش میشنود و آن را روی تصویر (کروکی) نشان میدهد.
· شنیدن کلمه و پیدا کردن آن از میان جفتهای کمینه
The student hears bat
And choose between pat bat fat
· پر کردن جای خالی
دانشآموز مکالمهای را میشنود و بعد جای خالی را پر میکند.
Woman: Do you think you can give me a hand with this?
Man: I’d love to help but I’ve got to go round to my mother’s in a minute.
The woman asks the man if he can …………. Her but he has to visit his………. .
· نت برداری
دانشآموز متنی را میشنود و نتبرداری میکند سپس سؤالاتی به او داده میشود که باید با توجه به نتهایش به آن پاسخ بدهد.
· دیکته ناقص
متن ناقصی به دانشآموز داده میشود متن به طور کامل خوانده میشود و دانشآموز جاهای خالی را پر میکند. اینجا چون مدنظر مهارت شنیدن است نباید غلط املایی لحاظ شود.
· توصیف کردن
دانشآموز املای کلمهای را حرف به حرف میشنود باید آن را توصیف کند.
- ۹۲/۰۲/۰۵